*

Kreikan Hämis "Tiedän vain sen, etten tiedä mitään."

Bensan hinta ylös ?

Saksassa on Vihreän liikkeen edustaja tullut ulos sähköautostaan ja täräyttänyt, että ainut keino pakottaa autoteollisuus kehittämään ympäristöystävällisempiä autoja on nostaa polttoaineen hinta 6 - 7 Euron litrahintaan.

 

Anton Hofreiter on Saksan liittopäivien liikenteen, rakentamisen ja kaupunkisuunnittelun lautakunnan puheenjohtaja, joten tätä ehdotusta ei voi heittää vitsinä lähimpään roskikseen.

 

Mikä olisi sinun kipurajasi, toive tai joku muu hallusinaatio tulevaisuuden liikenteeseen ?

 

Kiitos

Hämis

 

Linkki omituiseen höpöttäjään: https://www.welt.de/politik/deutschland/article13881591/Das-Benzin-ist-i...

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

2Suosittele

2 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (8 kommenttia)

Käyttäjän jannekejo kuva
Janne Kejo

Valitettavasti Vihreätkin ovat sitä mieltä, että saastuttamisesta pitää tehdä rikkaiden ja suurituloisten yksinoikeus.

Vihreiden haittaverojen epäsosiaalinen profiili

Käyttäjän JanisPetrus kuva
Juha Hämäläinen

Parasta tässä onkin että maksamalla lunnaat, heh jollekin taholle, voi jatkaa samaan vessaan sontimista, vaikka vessa olisi jo täynnä.

Tämä rahat kerännyt taho lupaa siivota sontasi ja toimittaa ne johonkin jossa maailman ei tarvitse niitä haistella! Ulkoavaruuteenko ne lähetetään? Tätäkö varten DHL aloittaa pakettien toimittamisen kuuhun?

Käyttäjän jannekejo kuva
Janne Kejo

Yksi noita kun-raha-arkkuun-kilahtaa-niin-sielu-taivaaseen-vilahtaa mekanismeja on vapaaehtoinen CO2-vero lentomatkoista. Maalaisjärjen mukaan lentokone saastuttaa sen verran kuin saastuttaa ihan siitä riippumatta, paljonko matkustajat ovat lahjoittaneet rahaa johonkin muuhun asiaan.

Mieleen tulee myös muuan pilapiirros, jossa joku selitti, että ympäristön pelastaminen maksaa niin paljon, että sen setelimäärän painamiseksi tarvittavan paperin tuottamiseksi pitää maapallon metsät hakata kokonaan... Mutta, rahan kaikkivoipaisuuskuvitelmat ovat toisen jutun aihe.

Käyttäjän valpperi kuva
petteri ritala

Ei mua haittais, jos olis edullisia ja sellaisia sähköautoja, millä vois käydä vähän pidemmänkin reissun.

Kauhee kiire taas, mennään nyt bensalla vaan vielä aika kauan, ainakin täällä kylmässä pohjolassa.

Kipuraja on kyllä aika lähellä jo nyt, ei kai se häiritse cityssä asuvia, mutta täällä maalla ei oo noita julkisia.

Käyttäjän MauriLindgren kuva
Mauri Lindgren

Tuo oli liki 6 vuotta vanha haastattelu ja blogistin vapaalla kädellä tehty tulkinta siitä.Polttomoottorin tulevaisuus on tällä hetkellä tapetilla johtuen aivan muista syistä.

Käyttäjän KansalainenKane kuva
Markku Nieminen

Minun kipuraja on ylitetty jo aikaa sitten, mutta kun muutakaan keinoa liikkua ja käydä kaupassa ei ole niin pakko maksaa, myös katumaksu=kiinteistövero ilman katua! Tietkin pitää itse maksaa ja korjata, jos meinaa liikkua.

PS Suomessa autoilu pitää olla haja-asutusalueella mahdollisimman halpaa. Pitkät välimatkat, olematon julkinen liikenne, vähäinen väestöpohja ja asiointipakko yhä kaukaisempien "palveluiden" perään on kohtuuttoman kallista ja aikaa vievää.

Käyttäjän Kalle kuva
Kalle Pohjola

Minuapa ei kovin paljon bensiinin hinnannousu haittaisi kun ajan pelkällä biokaasulla. Laskelmieni mukaan biokaasua kuluu n 4 tankillista/kk ja bensiiniä 2-3ltr/tankillinen. Kipurajani lienee siellä 2.00€/bensiinilitra.
Sähköauto on vielä siksi raakileasteella, että se ei yksinkertaisesti haja-asutusalueella ole edes minkäänlainen ratkaisu.

Käyttäjän Kalle kuva
Kalle Pohjola

Minuapa ei kovin paljon bensiinin hinnannousu haittaisi kun ajan pelkällä biokaasulla. Laskelmieni mukaan biokaasua kuluu n 4 tankillista/kk ja bensiiniä 2-3ltr/tankillinen. Kipurajani lienee siellä 2.00€/bensiinilitra.
Sähköauto on vielä siksi raakileasteella, että se ei yksinkertaisesti haja-asutusalueella ole edes minkäänlainen ratkaisu.

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset