*

Kreikan Hämis "Tiedän vain sen, etten tiedä mitään."

Koneita, koneita ja koneita.

Panssarivaunu ja kuorma-auto ovat kuin viidakon mahtavaa suurriistaa, kuin sarvikuono ja norsu.

Konekivääri on kuin juoruakka, joka yhtämittaisella papatuksellaan tuottaa tuhon useille.

Kivääri on vaatimaton miehen käden jatke, joka korottaa vain aseettoman yläpuolelle.

 

Kaikilla näillä koneilla on omat vertauskuvansa ?

 

Sota on tuhansien ihmiskoneiden koostuma, joka tottumuksen voimien ohjaamana etenee syöksystä syöksyyn. Ihmiskoneita, jotka hilkoilee ja huohottaa, kuin liiaksi lämminnyt auton jäähdyttäjä huokoset supistuen ja laajentuen, kuten metalli lämpötilan vaihteluissa.

 

Sodassa ihmiset ovat melko lähellä koneita. Emme laske omenoissa, emme hevosissa, vaan koneissa.

Yksi kone on niin ja niin monen ihmishengen arvoinen.

 

Johtajat jotka pyrkivät korottamaan itsensä jumaliksi palvovat konetta!

 

Kuinka monta konetta tällä hetkellä maailman viidakoissa metsästää toista konetta ?

 

Mitä muuta näiden koneiden energialla saisi aikaan, jos johtajajumalat vapauttaisivat nämä koneet takaisin inhimilliselle tasolle ?

 

 

 

Kiitos

Hämis

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

0Suosittele

Kukaan ei vielä ole suositellut tätä kirjoitusta.

NäytäPiilota kommentit (2 kommenttia)

Käyttäjän jlinjama kuva
Jussi Linjama

Kyllähän ne miehet kalliita ovat, mutta eivät aivan niin kalliita kuin starttimoottori:

https://www.youtube.com/watch?v=ROnb5ouBjNc

Taisivat Finnairin pilotitkin verrytellä pakkaskeleillä käsivoimin Convain Metropolitan koneiden moottoreita vielä 70-luvulla.

Käyttäjän joukorep kuva
Jouko Repo

Konevoiman käyntiin saaminen laittoi myös Lapissa nöyräksi 70 luvun lopulla.

Kaverin uudenkarhea Lada 1200 L käyntiin kammella. Pakkasta oli riittävästi.
Nyt naurattaa, silloin ei. Kaljat meinas jäätyä, oli tosi kyseessä

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset